BMW Motorrad-Forum
Würden Sie gerne auf diese Nachricht reagieren? Erstellen Sie einen Account in wenigen Klicks oder loggen Sie sich ein, um fortzufahren.

BMW Motorrad-Forum

Rockster and friends
 
StartseiteStartseite  PortalPortal  Neueste BilderNeueste Bilder  AnmeldenAnmelden  Login  WikipediaWikipedia  PartnerPartner  

 

 Exoeriences with GS paralever arm on rockster?

Nach unten 
AutorNachricht
Helmetrock
Grünschnabel
Helmetrock



Exoeriences with GS paralever arm on rockster? Empty
BeitragThema: Exoeriences with GS paralever arm on rockster?   Exoeriences with GS paralever arm on rockster? EmptySa 12 Apr 2008, 10:05

Yesterday I fitted a 365 mm arm on my Rockster after a friend who tried this on his 1100S had recommended this.

The problem is that twice yesterday it came a sound like ice cracking from the back somewhere!

Maybe the Rockster is already too high original for the paralever joints to handle shorter arm?

Or could it possibly be the paralever bearings that are worn and has got in a new position?

The times that i heard the sound I drove quite careful on good roads!

Sadly I don't speak german, but please help me if you can!

Tanks

Rickard
Orust, Sweden

edit rockster:
ÜBERSETZUNG:

Gestern passte ich einen 365-mm-Arm (kurze-strebe) auf meiner Rockster von einem Freund an, dem wurde das auf seiner 1100ER empfohlen. Das Problem besteht darin, dass es gestern zweimal einen krachenden Ton wie Eis gab, der von hinten irgendwo kam! Vielleicht ist der Rockster ursprünglich bereits für die Parahebel-Gelenke zu hoch , um einen kürzeren Arm zu bekommen? Oder konnte es vielleicht die Parahebel-Lager sein die werden getragen und in einer neuen Position hat? Die Zeiten, dass ich den Ton hörte, fuhr ich auf ziemlich guten Straßen ! Ich bin traurig weil ich kein deutsch spreche, aber helfen Sie mir bitte, wenn Sie können!
Nach oben Nach unten
Gast
Gast




Exoeriences with GS paralever arm on rockster? Empty
BeitragThema: Re: Exoeriences with GS paralever arm on rockster?   Exoeriences with GS paralever arm on rockster? EmptySa 12 Apr 2008, 10:34

Hello Rickhard!
With a shorter brace of 365 mm there might be no problems in the Rockster. Indeed, this brace of 1150 GS should come and not from the 1100th.

Here you can still read a little bit about that.

[Sie müssen registriert oder eingeloggt sein, um diesen Link sehen zu können]

This is a translator for you:

[Sie müssen registriert oder eingeloggt sein, um diesen Link sehen zu können]
Nach oben Nach unten
Gast
Gast




Exoeriences with GS paralever arm on rockster? Empty
BeitragThema: Re: Exoeriences with GS paralever arm on rockster?   Exoeriences with GS paralever arm on rockster? EmptySo 13 Apr 2008, 16:28

hi rickard,

there should be no problem with the 365er lever on a rockster. the transmissionhousing, the driveshaft, the rearfork aund the rear-axle-drive is the same on a R1150R, Rockster and R1150GS.
the only difference between them is the spring strut and the paralever.
the 365er lever ist the one, who bends the rear knuckle less.

i assume, that you mount the lever while parking on the centerstand.
you should try this:
unfasten the screws and put your bike in the wheels an sit on it. than ask somebody to fix the screws.
it is better to fix it in drivingposition, because you have less torsion inside the rubberbearing.

i hope you will be successful.
Nach oben Nach unten
Gesponserte Inhalte





Exoeriences with GS paralever arm on rockster? Empty
BeitragThema: Re: Exoeriences with GS paralever arm on rockster?   Exoeriences with GS paralever arm on rockster? Empty

Nach oben Nach unten
 
Exoeriences with GS paralever arm on rockster?
Nach oben 
Seite 1 von 1
 Ähnliche Themen
-
» 355mm paralever strebe
» keine rockster ..... naja .... ein bisschen rockster
» Kaufberatung 01 - ABS bei Rockster
» To Rockster or not to Rockster, benötige mal Euren Rat. . .
» Getriebeabstufung bei der Rockster

Befugnisse in diesem ForumSie können in diesem Forum nicht antworten
BMW Motorrad-Forum :: BMW R-Modelle :: R1150R Rockster/Roadster :: 1150er-Mechanik-
Gehe zu: